lördag, november 19, 2011

Inflyttning!

Idag har hästarna invigt sin nya vinterhage, och om nån timme ska de få chansen att sova i sin nya ligghall. Vi har lagt ut en massa nytt spån, så jag misstänker att Stelpa kommer att vara spånig från topp till tå i morgon bitti...

Igår gick årets "firmafest" av stapeln. För att ens ta mig dit krävdes en huvudvärkstablett och en burk energidryck... Nåja, sällskapet var mycket bra, underhållningen underbar och maten får ok. (Jag hade väl inte den bästa matlusten direkt heller...) Jag var hemma igen strax efter kl 22, så jag tycker att jag var duktig som orkade hålla ut så länge! Men det var sååå skönt att komma hem och få gå och lägga sig.

Nu på kvällningen var jag ner och handlade förkylningsmedikamenter:
  • Kan Jang
  • Nässpray
  • Honung
  • Citroner
  • Kiwi
  • Satsumas
  • Ostbå
Tack vare dessa varor kommer jag att vara frisk som en nötkärna när jag vaknar i morgon, för vi ska rulla in all tråd runt sommarhagen.

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Ostbågarna kommer göra grejen.

Miss Upsey Daisy sa...

Ostbågarna kommer göra grejen.