tisdag, april 24, 2007

Aldrig mer!

Jag var till en affär igår och skulle köpa en madrass till min husvagn. Jag ska ju bo i den i snitt fyra nätter per vecka mer eller mindre året om, så jag vill ju sova gott.

Jag hittade en madrass jag ville ha, men hittade ingen storlek. Jag såg mig om efter ett affärsbiträde som inte fanns så jag gick till kassan och frågade. Hon var måttligt intresserad av att hjälpa mig, sade bara att hon TRODDE att just den storleken var beställningsvara, och att om jag hade TUR kunde jag få madrassen på fredag men troligare nästa fredag.

Jag tyckte att det var konstigt att hon kunde ge mig ett sånt svar när hon inte visste säkert vad det var för madrass jag var intresserad av, så jag gick in i affären igen för att se om jag kunde hitta nåt biträde igen. Självklart förstår jag ju att tjejen inte kunde lämna sin plats vid kassan, det fanns ju ingen mer där.

Jag hittade ett biträde, visserligen upptagen, men jag bad henne komma och hjälpa mig sen när hon var klar med de kunderna hon var upptagen med, och det lovade hon.

De andra kunderna fick sin service och gick nöjda därifrån, men biträdet hon pep in på lagret. För att sen inte visa sig nåt mer.

Jag väntade länge. Jättelänge. Mer än 10 minuter.

Så jag läste ordentligt på hyll-lappen vad det var jag ville ha (en annonsvara till råga på allt), och gick till kassan igen där det nu var en ny tjej. Det visade sig att den första kassatjejen hade rätt när hon sa att det var en beställningsvara. Villkoren var att man skulle betala hälften vid beställningstillfället och resten sen när man hämtade varan. Om drygt en och en halv vecka. Tack och hej sa jag då och gick. Så ilsken på den dåliga servicen från biträdet inne i affären att jag nästan hade tårar i ögonen. Och hur kan de ha en vara på annons och sen inte ha en endaste hemma?

I eftermiddag eller i morgon ska jag göra ett nytt försök att köpa mig en madrass. Men då åker jag till en annan affär. Jag tänker aldrig mer åka till den affären i den staden.

1 kommentar:

Miss Upsey Daisy sa...

Jag ska också bojkotta Jysk!