torsdag, april 19, 2007

Hur gick det till?

Jag har hyrt en stuga knappt ett par mil från vår arbetsplats i ungefär ett och ett halvt år. Igår var jag bjuden på middag hos mina hyresvärdar. För första och troligtvis sista gången, jag har ju köpt husvagn och ska byta boende nu till månadsskiftet.

Hur som helst. Mina nuvarande hyresvärdar ska åka på semester på måndag och vara borta i två och en halv vecka. De undrade om jag kunde tänka mig att vattna deras blommor (och skrämma bort eventuella inbrottstjuvar med min farliga hund). Jag får ju naturligtvis bo kvar i stugan två veckor till - GRATIS! Jag kan till och med få ställa min husvagn på deras gräsmatta granne till min stuga under den tiden! Jag är både snäll och mesig och sa därför ja till att vattna blommor.

Men. Men chef har redan fixat i ordning en husvagnsplats åt mig här vid kontoret. Och jag vet att det inte skulle vara populärt om jag inte utnyttjar den förrän om två veckor. På det viset är han "lite speciell", min chef.

Dessutom ser jag ju fram emot att få sova en halvtimme längre på morgnarna!!!

Allt detta har jag drömt mardrömmar om hela natten...

Så jag har nog bestämt mig för att, efter nästa vecka, bo i min husvagn och bara åka och vattna blommorna ett par gånger i veckan. Även om det är väldigt bekvämt med egen dusch och toalett.

Äh, vi får se...

Inga kommentarer: