onsdag, april 11, 2007

Skäms på mig!

Sitter och "pratar" med kollegan C på msn.

Hon berättade att hon har klippt sig men att ingen utom två här på jobbet hade sett det. Jag är inte en av dessa två...

Jag är totalt hopplös när det gäller att se om folk har förändrat sig på nåt vis!

10 cm kortare hår - jag SER det inte!
10 kg upp eller ner - jag SER det inte!

Nya kläder? Nej tyvärr, inget jag lägger märke till...

Men å andra sidan kräver jag inte av andra att de ska se om jag har förändrat mig på nåt vis. Eller rättare sagt, jag blir mer förvånad om nån ser att jag har gjort nåt åt mitt utseende. Och lite imponerad.

Frågan är om detta innebär att jag är en egoistisk person som inte "ser" mina medmänniskor, eller om det betyder att jag är mer intresserad av deras insida?

Men det är inte illa ment i alla fall!!!

3 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Jag tror att vissa har det och andra har det inte. Men det är långt mycket värre att inte lyssna på vad en människa SÄGER än att inte reflekter över hur den ser ut.
Så det så!

Tess sa...

Jo, fast det är ju inte roligt när folk blir ledsna för att jag (bl a) inte ser att de har bjudit till...

Miss Upsey Daisy sa...

Möjligen. Men vi är ju alla olika. Jag blir mer ledsen när folk inte lyssnar på vad man säger...