måndag, april 16, 2007

En helt vanlig måndag.

Idag har det varit en helt vanlig måndag, fast ändå inte.

Till det ovanliga hör:

*Två stycken har ringt till mig när de inte fått tag i min platschef och sa att vår projektledare hade hänvisat till mig. Vi har faktiskt en biträdande platschef - ring honom!!! Men det är klart, han svarar ju aldrig... Tyvärr kunde jag inte hjälpa dessa båda som ringde med annat än att hänvisa till ordinarie platschef. Jag är ju bara en liten kontorsråtta med ingenjörsexamen för sjutton!

*Det är klart att jag ska hämta min husvagn på söndag!!! Eller ja, den blir min sen när jag har betalt den. Så snart kan jag också bo på arbetsplatsen och få sova ända till kvart i sex på morgnarna!

*Jag har varit till en VVS-butik för att köpa en 90°-krök till tvättho-avloppet inne i lortgubbarnas omklädningsrum. (Inne hos oss i det mixade omklädningsrummet håller vi rent och prydligt...)

*Vår platschef har förolämpat kollegan C. Ingen ursäkt kanske, men det är typiskt honom det han kläckte ur sig.

*Jag har bytt bläckpatron i våran stora plotter.

*Stora bergsprängningen idag gick alldeles på tok så vägen var helt avstängd runt 40 minuter mot normala 20 minuter. SOS hann ringa två gånger och förvarna om brådskande ambulanstransporter.

Det mest vanliga idag är min ständiga hunger. Jag är alltid hungrig. Tur att jag oftast inte tar med mig mer ätbart än vad jag ska äta på en dag. Synd bara att jag tar igen det på kvällen alldeles innan jag ska gå och lägga mig.

4 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Äta bör man annars dör man. Jag skulle inte vara lätt att tas med om jag vore hungrig. Då blir jag en suris!

Tess sa...

Suris??? Om jag ändå vore det...

Jag blir fullkomligt livsfarlig om maten dröjer för länge.

Anonym sa...

Jag skulle kunna sova längre än till kvart i 6...

Tess sa...

Jo, men jag måste hinna äta också före jobbet...