onsdag, april 11, 2007

Fler krigsskador.

Igår berättade jag om den lilla blåtiran jag fick av min häst.

Igår kväll hittade jag fler krigsskador...

Jag kände hela dagen hur det spände strax under höger axel och lite in mot ryggen, men jag tänkte mest att det var lite underligt placerad träningsvärk.

När jag sen tittade i spegeln innan jag gick och lade mig så såg jag orsaken. Två jääätteblåa märken. Inte konstigt att det har gjort ont att luta sig mot ryggstödet i vissa lägen om man säger så.

Synd att ingen filmade händelsen på annandag påsk. Jag skulle vilja se hur mina skador kom till. Jag minns inget mer än att jag tänkte att "Jag MÅSTE fånga hästen!"... Och att det gjorde ont när plankan slog mig i ansiktet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja tänk va dom små djuren kan ställa till...fick ditt meddelande i telefonen...vem ska ni betäcka med "nyfiken"...

Om det går som jag vill åker Spenna till Hjalti och Camilla nästa vecka...så ingen tävling för oss...

Marianne Nilsson har lämnat sin Yr till S i helgen...hon vet om allt...men väljer det ändå...kanske vi förstorat upp allt? Men jag har tagit beslut i alla fall...känns bra...

Rider Loppa på kursen...sedan åker hon 28/4...snyft...

Kram Marie

Tess sa...

Ja, jag hörde att M lämnat Ýr, fick sms från henne igår.

Hjalti och Camilla är väl bra?!? Har hört mycket gott om Camilla i alla fall. Hon har jobbat åt Jenny och Hreggi och gjorde om jag förstått det rätt unghästprovet hos dom.

Jag vet inte än vem/vilka vi ska betäcka med om vi väljer det alternativet. Jag är sugen på Geysir igen åt Stelpa. Jag ska kolla på Ingas hingstar nu i helgen, hon har ju Odinn som är obedömd men BLUP-hingst. Få se vad jag tycker om honom.

Jag ska rida Slaufa på kursen, det känns bra. Sen får vi se... Jag HOPPAS att vi har förstorat upp allt, men jag vill vara säker. Eller så säker som det går att bli, man tar ju alltid en risk när man lämnar iväg sin häst till nån annan oavsett om det gäller träning eller betäckning eller bara flock.