onsdag, maj 02, 2007

Bikt...

I fredags ljög jag nog lite för Miss Upsey Daisy...

Men det var inte med mening! Ibland luras livet lite bara.

Det blev inte alls så mycket ved-jobb som jag trodde. Bara en dag, på valborgsmässoaftonen så klart. Mellan kl 9-17. Rätt okej jobb. Det värsta är kvar. Att stapla veden.

Det blev inte heller någon risdragning. Det hade nån annan redan gjort. Tack!

Det blev inte heller alls så mycket ridning som jag hade tänkt mig. Schemat stämde fredag, lördag och söndag. Sen fallerade det totalt. Måndagen blev det ju ved för hela slanten.

Och igår blev det en (oplanerad) liten nätt tur med våra ston till en hingsthållare 30 mil bort för betäckning. Och om en månad får vi åka och hämta dem igen. Förhoppningsvis dräktiga med varsitt silverfärgat stoföl. Tyvärr fanns hingsten inte på plats än när vi var dit, så jag kunde inte framföra min beställning till honom. Jag hoppas att våra ston talar om det för honom.

4 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Fy och Fy. Tvätta munnen med såpa och ställ dig i vedboden och skäms!

Tess sa...

Jag får inte plats i vedboden!!!

Miss Upsey Daisy sa...

Men då får du väl ta ut veden igen!!

Tess sa...

Åh...

Tänkte inte på det...