måndag, maj 28, 2007

Rapport från pingsthelgen.

Så är det måndag igen.

Helgen har varit både bra och dålig.

J har varit och hälsat på mig. Det var helgens bästa, alla kategorier.

J hjälpte mig med jättemycket saker, bl a grävde han en rabatt och så hittade han en plattgång jag inte visste att jag hade... Och så installerade han min duschblandare, så till helgen kan jag nog börja duscha hemma hos mig!

På lördagskvällen bjöd vi K och J på mat, det blev faktiskt gott fastän det var jag som lagade maten. Eller ja, min J grillade, och det ska han ha all ära för. Supergott!

Det har varit marknad hemma. Tyvärr var det mest skit som såldes (visserligen bra för min plånbok!), men det är ändå roligt att gå och titta på allt och se allt folk.

Helgens sämsta var att jag inte fick rida pga naprapatbesöket i fredags, jag har fortfarande ont men det går åt rätt håll i alla fall. Å andra sidan fick min valack lära sig att bli longerad vilket är bra. Men jag ska nog be C om hjälp med att få till det där lilla extra. Han vill gärna smita undan lite för mig och jag vet inte hur jag ska korrigera det.

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Plattgång? Är det ett lurigt sätt att skriva plattång?

Tess sa...

Jag har kort hår och totalt okunnig vad gäller olika apparater som ska användas till hår, så nej, ingen plattång.

En plattgång är som en stig fast i det här fallet bestående av betongplattor av storleken ca 40x40 cm lagda i en lång rad.

Jag måste säga att jag uppskattar en plattgång otroligt mycket mer än en plattång...