onsdag, maj 16, 2007

Sleepless in... husvagnen.

I natt har inte varit nån bra natt.

Eller ja, det började väl egentligen redan igår kväll, det är ett par saker jag retar mig på, som jag tycker är lite besvärliga. Småsaker egentligen, men som kan bli stora.

Den ena saken kan jag ta upp till diskussion med berörd person, sen är det nog ur världen. Jag vet bara inte om jag ska göra det nu eller ge denne en chans till. Det kanske bara var en tillfällighet. Fast jag tror inte det. Det lät inte så igår... Äh, bättre att ta det på en gång, bara tala om vad konsekvensen blev av dennes handlande.

Den andra saken är lite besvärligare. Inget som jag styr över alls. Det handlar om en spricka som i och med denna handling kan bli både djupare och vidare. Och det är obra. Samtidigt har jag förståelse för handlingen. Det är i alla fall väldigt jobbigt att ligga och fundera på nåt som man inte rår över.

När jag väl somnade så drömde jag om fästingar. Hela natten! De kröp på mig, jätteäckligt! Och det kliade.

Jag har haft magknip större delen av natten, sviter sen min mycket långdragna magsjuka eller vad det var.

Till råga på allt har mina "skink-muskler" tagit tillfället i akt och valt att starta en krångel-period. Det innebär att så fort jag rör benen lite "fel" så är det nån nerv som skriker och benet försvagas så det nästan viker sig. Jag har passerat det värsta, när jag nätt och jämt kan gå, men musklerna är så ömma och jag måste röra mig försiktigt. Ja, så går det när man tränar rygg- och magmusklerna för dåligt. Jag kan inte skylla på nån annan än mig själv. Men jag måste vara bra i morgon, för då ska jag rida igen. Och så länge skink-musklerna krånglar så är det en pina att rida, jag har ingen styrsel alls i det ben vars skinkhalva gör ont. Plus att det gör ont bara att sitta i sadeln. Tur att jag bara har en häst hemma... (Men rida bör man, annars dör man...)

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Blir det värre får du prata med någon vuxen...

Tess sa...

Tror du att det hjälper???