torsdag, maj 10, 2007

Flytt!

Kollegan C skulle ut med kollegan L och springa igår och jag kände att jag nog ville åka och städa ur den där stugan så jag fick det klart nån gång, så jag slängde ur mig "erbjudandet" till kollegan M istället. Han ansåg dock att hans flyttstädningstalanger inte var så mycket att hänga i julgranen.

Nåja, när jag kom tillbaka efter Efter-jobbet-promenaden med hunden så erbjöd han sig trots allt att följa med ändå, han kunde ju bära ut saker och packa in i bilen. Jag tänkte inte efter många gånger innan jag tackade ja till det kan man säga... Han är verkligen världens bästa kollega!!!

Så när han hade duschat så bar det iväg till stugan. Som tur var hade jag förberett en hel del, putsat fönstren bland annat, så strax efter halv åtta var vi klara och jag lämnade nyckeln och sa tack och adjö till hyresvärdarna.

Väl tillbaka vid husvagnen bar han in min TV och installerade Boxern och hjälpte mig ställa in antennen. Så nu har jag jättebra TV-bild! Och en hel massa kanaler! Inte för jag vet när jag ska hinna se på alla.

Kollegan C kom på besök - när allt var klart naturligtvis... ;-)

Eller klart och klart, jag har en del att packa upp och en hel del att ta med hem som inte får plats i husvagnen, eller rättare sagt, inte finns nån användning för i husvagnen.

Men min första natt i husvagnen är avklarad, och jag har sovit jättegott! Min hund är lite förvirrad, men det går nog snart över när vi hittar våra rutiner. Han är ju van att byta boende lite då och då.

Jag får nog lov att baka en sats negerbollar till kollegan M och ge honom som tack för all hjälp, både med husvagnsuppställningen och flytt och allt.

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

En dubbel sats!

Tess sa...

Jo det är klart. Vi andra vill ju också ha...