torsdag, maj 03, 2007

När det blir för stort...

Här på min arbetsplats är vi ca 60 personer.

Jag skulle vilja påstå att det är bortåt 30 för många.

Det är jättesvårt att få nån sammanhållning, och näst intill omöjligt att få alla att sträva åt samma håll. Det blir gärna envägskommunikation också. Några ska bara ge, ge, ge och andra vill bara ta, ta, ta.

Jag jobbar för att leva, men det innebär inte att jag försöker "lura" min arbetsgivare på saker/timmar. Eftersom jag är rädd om mitt jobb vill jag ju att det ska gå så bra som möjligt, både tidsmässigt och ekonomiskt. För det är tajta ramar vi har här. Vi har inte tid med förseningar eller råd med fördyringar.

Då stör det mig desto mer att det finns en del här på bygget som skiter fullständigt i alltihop. Allra helst när tidplanerna har spruckit för länge sen och ekonomin är flera miljoner kronor back. Det finns ingen vilja att ens försöka hjälpas åt med att räta upp eländet.

En del har missat det här med att sträva mot samma mål...



Så jag hoppas slippa jobba på fler såna här stora arbetsplatser mer.

Inga kommentarer: