måndag, januari 19, 2009

90 mil...

Helgen har till stor del tillbringats i bil.

I lördags var jag och Y till Malmköping på Ia och Dennis ridhusinvigning för att se en clinic med Pether Markne. Det var egentligen meningen att C skulle ha följt med mig, men hon blev så sjuk att hon tyvärr inte kunde.

Man kan ju diskutera det vettiga med att åka bil i sammanlagt 10 timmar för att lyssna på en "gubbe" i två timmar, och dessutom betala ganska många pengar för det utöver bränslekostnaden, men jag ångrar mig absolut inte. Chansen att få se en clinic när en islandshästryttare rider islänning för en OS-ryttare i dressyr dyker nog inte upp inom en särskilt snar framtid.

En jättebra sammanfattning av clinicen hittar ni här!


Igår var det återigen dags att sätta sig i bilen, den här gången för att åka på årsmöte. Vi blev tre stycken från våran krets, kul!

Årsmötet i sig var väl som årsmöten brukar vara, men det är som alltid roligt att träffa isis-människor man känner men som man på grund av de långa avstånden träffar alltför sällan...


Hela helgen har gått i hästens tecken, och just nu är jag sååå inspirerad att rida! Hoppas C snart blir frisk, jag har lite funderingar jag vill diskutera med henne...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Planerar ni visning av Slufa till våren/sommaren?

Tess sa...

Jag vet inte. Men förhoppningsvis, så... C ska snart börja träna henne i alla fall, så får vi se hur det går.

Miss Upsey Daisy sa...

Har man ett stort intresse är det självklart värt det. Jag hade själv gjort samma sak :D

Tess sa...

Jo, men det här var nog ändå smärtgränsen... 60 mil tur och retur för två timmars "underhållning". Man kan bli idiotförklarad för mindre.