tisdag, januari 20, 2009

Idrottsgalan 2009.

Snörvel snörvel...

Vilka enorma prestationer som utförts under 2008! Skit samma att det inte blev nåt medaljregn under OS, desto fler medaljer fick följa med till Sverige efter Paralympics.

Jag är så imponerad av dessa som med mer eller mindre grava handikapp klarar av att idrotta på elitnivå.

Jag menar, killen som för två år sen var med om en tågolycka och miste två ben och en arm... Han knep två fjärdeplatser i Paralympics. Jag vet inte om jag ens skulle VILJA leva vidare efter en sån olycka (bortsett från att jag inte skulle ha haft de fysiska möjligheterna att överleva eftersom jag knappast är elittränad, vilket var orsaken till att den killen överlevde).

Och Hagforssimmaren som blev felbehandlad gång på gång med enorma smärtor som följd - han simmar hem två guld och ett världsrekord...

Skyttekille som tagit medalj i vartenda Paralympics som anordnats...


Kan man bli annat än imponerad? Och jag kan verkligen inte hejda tårarna när hela publiken i Globen ger stående ovationer till dessa hjältar, då önskar jag att jag finge vara med på plats.

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Jag bölar för allt. Nu när jag läser att du bölar så bölar jag nästen för det...

Tess sa...

Jag lipar när Pippi säger hejdå till tommy och Annika när hon ska åka till Kurrekurreduttön. Fast jag vet att det slutar med att Tommy och Annika får följa med...