onsdag, januari 07, 2009

Faran med kall luft...

Både Miss UD och Spader Madame uttryckte lite oro över att jag drar i mig en massa kall luft trots min förkylning, men jag kan säga att kall luft är värre för min haka än för mina luftrör.

Igår kväll började nämligen min haka att FLAGA. Visst har solen varit framme, men den är knappast boven i det här dramat.

Jag misstänker skarpt en "förfrysning light". Att vistas utomhus i timtal i nästan 30-gradig kyla tog knäcken på det yttersta lagret och trots intensiv smörjning med mineraloljefri ansiktskräm så gick det inte att förhindra skeendet...

Tro nu för all del inte att jag sitter här med en blodig köttig massa till haka. Nej då, den ser ut precis som vanligt fast lite mer rosatonad.

3 kommentarer:

Spader Madame sa...

Försvarets hudsalva?

Miss Upsey Daisy sa...

... och akta kall-luften!

Tess sa...

Spader: Nej, det är nån ansiktskräm från Rosenserien jag testar nu. Men sen har jag fått lov att kombinera med riktiga dundergrejer, Helosansalva närmare bestämt...

Miss UD: Den kalla luften tycks ska dra vidare. I helgen väntas plusgrader...