fredag, januari 16, 2009

Fel person vid fel tillfälle.

"Hej! Tess heter jag och jobbar på XXX. En av våra avdelningar ska ha en ny traktor men tyvärr vet jag inte så mycket om traktorer men vi vill ha en som är som en Lundbergare 6200. Med den stora motorn. Det är viktigt att nåt med hydrauloljeflödet är på 900 någonting så att vår sopmaskin fungerar. Hoppas du vet vad jag menar, för jag gör det inte."


Traktorförsäljaren i andra änden tyckte inte att jag var den mest lämpade att ringa och fråga på traktorer. Som tur var dök kollegan S upp precis då och kunde ta över samtalet.

Efter det omfördelades arbetsuppgifterna så att jag letar reda på telefonnummer och kollegan S ringer...

2 kommentarer:

Spader Madame sa...

ÄH -jag tycker väl att du fick med det viktigaste! Kanske skulle du ha inlett med " Hej, Tess heter jag och det är jag som bestämmer över pengarna!" Då hade han kanske tyckt att du var överkvalificerad?

Tess sa...

Nja, den som bestämmer över pengarna brukar sällan vara den som har mest vett...