onsdag, januari 14, 2009

En bra dag på jobbet.

Idag har det varit en mestadels rolig dag.

Jag har fått säga till kollegan B att han får börja leta efter ny lastmaskin, den gamla är 13 år och har gjort sitt här hos oss med tanke på så pass mycket den används, trots att den är otroligt välskött.

Jag har även fått säga till kollegorna S och M (en annan kollega M än den jag skrev om igår) att de får börja kika efter en ny traktor. Den gamla får bara fler och fler fel, och den används minst lika mycket som vår lastmaskin. Jag hoppas att de även får köpa en ny slaghack, den vi har är så gammal att det inte ens går att få tag i reservdelar...

Det som har varit mindre roligt är att ha inbjudit kollegorna K och O till ett möte på tisdag nästa vecka om deras arbetsuppgifter. Just den verksamheten går jättedåligt ekonomiskt, och frågan är hur vi ska lösa det problemet. Det är en väldigt uppskattad verksamhet av de som behöver den, men frågan är vem som ska betala vad det faktiskt kostar...

6 kommentarer:

Spader Madame sa...

De ska väl vara glada att deras chef inte säger att tyvärr, ni är sååå gamla och har gjort ert... - "Vi får ta tag i det och fixa in nya, unga fräscha kolleger -ni är uttjänta!" 13 år är gammalt i den här branschen...

Tess sa...

Hmmm, snarare än jag vill blir jag tvungen att säga hejdå till många kollegor. De flesta närmar sig pensionsåldern med alltför stora steg.

Spader Madame sa...

Nya snygga ;-))Händiga??

Tess sa...

Händiga bör de ju vara, annars har de inget här att göra...

Snyggheten är av underordnad betydelse, men det är ju ingen nackdel om man säger så!

Miss Upsey Daisy sa...

Kör du management by fear?

Tess sa...

Nä, än så länge kör jag på personligt ansvar. Jag är glad så länge det funkar, för det är ju trots allt vuxna människor som jobbar här...