tisdag, januari 05, 2010

Eldvakt? Någon?

Det ryktas om en hel drös minusgrader i natt och i morgon.

Tur i oturen är att jag är ledig i morgon och kan vara hemma och peta in en pinne i brasan mest hela dagen. Det är för väl att jag har hela vebon proppfull med ved, men tyvärr bär den inte in sig själv.

Det har varit kallt hela dagen idag, kvicksilvret har inte orkat ta sig ovanför -20gradersstrecket alls. Så när jag kom hem hade vattnet frusit och hjälp rekvirerades från en manlig förälder som så snällt kröp ner i kryprumsgrunden med varmluftpistolen i högsta hugg. Lite värme gjorde susen och vattnet började rinna i kranarna. Numer är vattenledningen inlindad i mineralull, men för att vara på den säkra sidan får badrumskranen "läcka" lite tills utetemperaturen behagar nå mer rimliga grader.

Det är inte orimligt att misstänka att det i natt kommer att ligga två duntäcken i min säng. Och att jag tänker använda båda själv.

Inga kommentarer: