fredag, januari 08, 2010

Förvånande!

Motorvärmarelementet i min bil är trasigt, och i väntan på ett nytt + montering har natten ägnats åt att fundera över hur jag skulle få igång bilen på morgonen trots 30-gradig kyla.

Vissa idéer var sämre än andra...

Nåja, en liten smula intelligens verkar jag vara begåvad med eftersom jag ställde in bilen under tak (typ carport fast med fyra meter i takhöjd) igår när jag kom hem från jobbet. Det finns ett svagt minne av att jag för länge sen har hört att det är mindre kallt under tak även om det inte finns isolerade väggar - ja knappt ens väggar.

Men när termometern utanför fönstret visade på -28 grader i morse vacklade hoppet betydligt om att min stackars bil skulle starta, så döm om min förvåning när bilen hoppade igång på första försöket!

Visst är min bil duktig och snäll!?!

Nu väntar jag bara på samtalet från bilverkstaden om att det nya elementet har kommit och att de har tid att montera in det.

Inga kommentarer: