lördag, januari 09, 2010

Too much.

Nu är det dags att emigrera till varmare breddgrader.

Inte nog med att bilens motorvärmare är kaputt. Nu har vattnet frusit och vi hittar inte vart.

Som tur är finns det fortfarande rinnande vatten i bastustugan och till kossorna, men in i boningshuset är det stopp.

Mitt humör är med andra ord inte på topp, så när min far sa att vattnet inte kommer att tina förrän i maj så svarade jag att om jag ska vara utan vatten i fyra månader så flyttar jag.

Men innan jag tar mitt pick och pack och drar så ska jag prata snällt med pojkarna på jobbet och be dem hjälpa mig.



Jag vet att det är mycket gnäll nu, men jag är så gräsligt trött på att frysa!!!

4 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Fy för kylan. Du får värma dig lite hos mig när du kommer hit :)

Tess sa...

Jaaa! Snart är det dags!

:-D

Spader Madame sa...

Vi värmer oss tillsammans -det kan till och med hända att vi får lov att lyssna litet på Dolly i bilen... just ja... tider och litet mer...träffar Loppan igen i morgon...

Tess sa...

Dolly är okej - absolut!!!