fredag, januari 01, 2010

Nyårsdagen 2010.

Det hände inte så mycket idag.

Partyt igår (Tack för att jag fick vara med och fira in det nya, bästa året ever, med er!) varade lite längre än förväntat av olika anledningar, varför jag och mina vänner tog sovmorgon idag.

Kanhända att jag inte kan kalla det sovmorgon för allihop, snarare sovdag, då frukosten intogs klockan 14...

Jag tycker allt att jag uppförde mig oklanderligt trots att jag blir fruktansvärt rastlös av att vänta på att andra ska vakna, även om det fanns en tanke om att ta rälsbussen hem. Jag menar, jag gick inte ut i köket och började slamra med disken för att väcka de övriga, inte heller ställde jag mig upp och spelade trumpet. Jag har ingen trumpet nämligen. Jag nöjde mig helt enkelt med att inventera värdinnans samling av tidningar och böcker, och det kan man göra tämligen ljudlöst om man lägger manken till en smula.

Devisen "nyktrast kör" innebar att jag fick sätta mig bakom ratten och se till att vi anlände oskadda till rätt kommun framåt 18-tiden.

Katterna skulle ut direkt såklart, för att fem minuter senare kräva att bli insläppta igen. Nåja, jag hann göra eld i kaminen (vars skorsten jag egenhändigt sotade igår) och byta om under tiden, för att därefter traska iväg hem till hästarna för att utföra alla sysslor där samt hämta världens bästa hund Basse.

Nu väntar sängen - i morgon bär det av till den större grannkommunen för shopping av ny vinteroverall och förhoppningsvis en outfit passande temat "Guld, glitter och glamour". På kvällen ska jag besöka vännen K för att för första gången träffa hennes dotter N som hastigt men inte så lustigt föddes i november två månader för tidigt. Det ska bli spännande!

2 kommentarer:

Laila och Johan sa...

Ååh Tess!! Jag är jätte glad att du kom med på festen och mitt dåliga samvete för sovdagen är inte att leka med!! Har också letat kläder till glitter festen. Gick sådär. Trodde det skulle finnas massor nu efter nyår men icke. Hur som helst, kul ska det bli! Kram

Tess sa...

Kompisen K var mäkta imponerad över att jag inte:
A/började traska hemåt(!) vid sju-snåret, men vände efter en halvtimme för att jag var hungrig...
B/länsade kylskåp, skafferi och chipsskål vid åttatiden...
C/skrev en lapp och tog bussen eller rälsbussen hem någon gång under förmiddagen...

Skulle detta inträffa i er närhet någon gång är det inget att bry sig om, jag bara ÄR sån. K är van om man säger så...