söndag, januari 31, 2010

Veckomatsedel.

Mina lunchlådor v 5, 2010:
  • Måndag: Ugnsgratinerad falukorv med hemgjort potatismos.
  • Tisdag: Ugnsgratinerad falukorv med hemgjort potatismos.
  • Onsdag: Ugnsgratinerad falukorv med hemgjort potatismos.
  • Torsdag: Osäkert, ska på ett möte 14 mil härifrån... Ärtsoppa och pannkakor är dock uteslutet. Förmodligen McDonalds med.
  • Fredag: Pasta med Creme Fraiche "Fetaost & soltorkade tomater" och bacon.

Undrar vad jag ska hitta på för skojsigt till v 6???

6 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Jag kan äta det på fredag - bacon då :)

Spader Madame sa...

Falukorv är gott!

Tess sa...

Jag har lite dålig matfantasi. Om nån undrade, alltså...

Spader Madame sa...

Och på fredag serveras ungsgratinerad falukorv med potatismos på Spaders hak. Förmodligen kan man inte kalla moset hemgjort...

Tess sa...

Jag gjorde oftast pulvermos förr, men jag har upplyst mig själv om att det minsann inte är så mycket jobbigare att göra "riktigt" mos. Man kan titta på TV (Eller varför inte blogga?) medan potatisen kokar!

Laila och Johan sa...

Liknar mina matsedlar. varför variation liksom?