tisdag, juli 07, 2009

Lättlurad.

Nu har jag kommit på varför byxorna har blivit så trånga.

Det är reklamens fel!

Det är reklam om hamburgare, läsk, godis och en massa annat gott. Klart man blir hungrig! Fast man egentligen inte är det...

Jag gjorde upptäckten igår. När jag satte mig framför tv´n var jag inte ett dugg hungrig. Fram till första reklampausen.

Så om jag lyckas undvika reklam i framtiden kanske de där 10 kg som bara råkar ha ramlat på mig försvinner. Eller åtminstone inte fortsätter att öka.

Kanske Spader har några bra tips också? Fast det där med joggning kan hon glömma direkt, jag har papper på att jag är 2% invalid i höger fotled.

6 kommentarer:

Sandra sa...

Usch ja reklam är jobbigt. Mitt tips är väl att inte ha onyttigheter hemma mer än när man vet att man ska äta dem. Typ köpa lite godis på fredagen som tar slut då osv. För lat är man ju också :P

Tess sa...

Jag har ytterst sällan onyttigheter som godis och chips hemma.

Men smörgås finns ju alltid, och det är nog en stor bov i dramat...

Spader Madame sa...

Alltså, jag tror att det där med att sätta mål är en bra kompis i allt man ska ta sig för... RIMLIGA mål, på längre sikt, sedan behöver man verkligen inte springa en endaste liten meter, promenader och Wii-fit är en bättre melodi eftersom man ska hålla på en längre stund på en "lägre zon" (puls) för att bränna! Viktigast är att låta en viktnedgång ta tid... då kan den hålla tror jag... Just nu hinner man ju inte springa en meter ens fast man måste under timmen på milen enligt målet, flyttar mest lådor, men har kaffepaus nu! Snart är det party! PUSS!

Tess sa...

Ähum... Vad är Wii-fit??? Typ "Mumbojumbo"??? ;-)

Spader Madame sa...

Wii-fit är typ mumbojumbo, ska visa dig lördag vecka 29! Efter champagnen...

Tess sa...

Låter farligt...

Bäst att ladda upp med några energidrycksburkar kanske???