onsdag, juli 01, 2009

Korsdrag.

Det är rätt varmt här på jobbet. (Som om jag skulle vara ensam om att ha det så...) Det blir lätt varmt i ett plåthus. Helst när kontorsdelen vetter mot sydväst. Och utanför är det en stor öde asfaltsplan.

Det är rätt dammigt här också. För inte så långt från asfaltplanen här utanför är det en grusplan. Bortåt 1000 gånger om dan passerar fordon båda planerna och det yr damm. Damm som dras in när jag vädrar med korsdrag i min förhoppning om att sänka temperaturen nån grad.

Pest eller kolera?

Jag föredrar dammet för tillfället. Det är ju inte jag som städar... (Dessutom har kollegan B lovat att salta grusplanen så fort det dyker upp några regndroppar.)

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Jag krämar på ACn på mitt rum så här är det kyligt. Tur :D

Tess sa...

Jag har två portabla AC-apparater hemma, men det känns inte som att det är nån idé att ta hit dem. Jag har ingen dörr till mitt rum och de klarar inte av att kyla ner hela huset jag sitter i...

Hemma däremot går luftvärmepumpen på kylning hela kvällarna så jag har det så svalt och skönt där så!