onsdag, juli 29, 2009

Tummen ur.

Efter sju år har jag tagit mod till mig och lyft telefonluren...

Massören spände ögonen i mig igår och talade om att nu minsann är det jag som tar min rygg och åker till doktorn med den - och jag får inte gå ifrån doktorn förrän jag har blivit lovad en magnetröntgen... Hon har gett upp nämligen, hon vet inte hur hon ska bära sig åt för att jag ska bli bättre. Den här senaste månaden har ryggen varit kass rent ut sagt.

Så i morse ringde jag vårdcentralen och bokade tid. Först höll jag på att hamna hos "min" läkare, en gubbe jag har noll förtroende för och som gillar att ge piller för allt istället för att utreda orsaken. Men jag var förberedd och bad om att istället få komma till en läkare som är bra på ryggar. Tyvärr fanns det ingen sån, men jag ska få gå till en utbildningsdoktor istället. De brukar vara noggranna sägs det. Jag skulle till och med få extra lång undersökningstid!!!

Så snälla, håll tummarna för att det finns nån behandlingsbart fel så jag slipper ha ont längre!

3 kommentarer:

Spader Madame sa...

Vad hände? Höll ju tummarna!

Tess sa...

Jag fick recept på piller...

;-)

Men förutom det så fick jag en remiss till sjukgymnasten och troligtvis en slätröntgen också. Ingen magnetröntgen dock, hon gjorde en massa tester och uteslöt nervskador tills vidare.

En ny utvärdering kan komma till stånd efter att sjukgymnasten har skrivit ett utlåtande.

Men naturligtvis hoppas jag att jag inte har några nervskador! Och jag är glad om jag får en vanlig röntgen i alla fall. Förhoppningsvis får de några tjusiga bilder på min ryggrads alla låsningar och korsbenets rotation i 3D...

Spader Madame sa...

Piller kan funka ju! Hoppas at sjukgymnasten är riktig bra och har rätt då! PUSS!