måndag, juli 27, 2009

Ridlektion.

Idag följde jag med C när hon red privatlektion för en islandshästtränare sisådär 14 mil härifrån. Hon red ju min häst Slaufa, så naturligtvis var jag intresserad av att se på!

Slaufa vill inte riktigt "fatta galoppen" med tölten, hon är rätt styv och i mina ögon åt det passaktiga hållet, och för att få lite tips och råd valde vi att göra den här resan.

Vi fick en del tips och råd, dels ridmässigt och dels utrustningsmässigt, så C ska testa dessa ett par veckor. Förhoppningsvis lossnar tölten snart så vi kan gå vidare till passen...

3 kommentarer:

Linnea sa...

Vilka snygga isläningar på sidan om din blogg :)

Marie sa...

Vilken tränare red hon för? Gardar? Ska bli kul att se slaufa framledes, hon måste ha utveckats en massa sen jag såg henne sist. Kram Marie

Tess sa...

Linnea: Tack!

Marie: Jag misstänker att det är fler än Slaufa som har utvecklats sen sist vi sågs... ;-)