fredag, februari 08, 2008

Cahuita.

Vi befinner oss nu i Cahuita som ligger längs den karibiska kusten, pa södra delen.

Vi kom hit igar med buss fran San José. Restiden skulle ha varit 3.5 timmar, men i verkligheten tog det 5 timmar. Ingen ac bara kd...

Men det var en intressant resa genom landet tycker jag. En riktigt bra chans att se landskapet!Det finns höga berg och branta stup i Costa Rica, tro mig...

När vi kom fram letade vi reda pa ett ställe att bo pa, och vi hittade ett rum som kändes bra sa det har vi bokat för tre nätter. Än sa länge har jag inte sett varken kackerlackor eller ödlor pa rummet, särmed inte sagt att det inte finns.

Idag har vi besökt nationalparken här i Cahuita, det är en djungel som följer stranden längs den karibiska kusten. Jag ska villigt erkänna att jag tyckte att det var jobbigt i början, jag är jätterädd för ormar och gick och letade efter sana överallt. Som tur var erböd sig A att ga först och skrämma bort dom, sa jag har inte behövt se en enda orm. Däremot finns det mycket smaödlor och apor. En del apor är lite väl närgangna, men accepterade att bli bortchasade utan att bita varken mig eller A. En apa tog sin unge pa ryggen och försökte först sno A´s ryggsäck och sen min, men vi övertygade apan om att det var vara grejer och att det inte fanns nan mat i väskorna. (Det handlar inte om nagra stora apor, de är ungefär lika stora som en katt fast magrare.)

Nu sitter vi pa ett internetcafé i Cahuito i väntan pa att restaurangerna ska öppna sa vi far äta middag. Hur länge orkar vi vara vakna ikväll manntro???

3 kommentarer:

Anonym sa...

Roligt att läsa om era bravader och drömma sig bort ett tag :) Kram Marie

Anonym sa...

Kuligt att läsa bloggen! Vilken bra länk i den senaste, jag kan se vart ni är och kanske se lite av det ni ser!

Take care!
//L

Anonym sa...

Hoppas ni har det bra, är lite orolig ..
Sköt om er!

//Kram F