måndag, februari 18, 2008

Söndag kväll.

A har en vän som har en vän. Just den här vännen kommer fran och bor i San José.

Igar eftermiddag träffade vi den här vännen, Viktor heter han, och han har bil sa han tog oss pa en tur öster om San José.

Viktor ville visa oss en annan del av Costa Rica som är viktig för invanarna här, nämligen den religiösa delen. Viktor är visserligen inte särskilt religiös själv, men han ville visa en del av vad som format landet, katolicismen. Det blev en jätteintressant tur faktiskt, där Basílica de Nuestra Señora de Los Angeles, var höjdpunkten.

Därefter var vi hungriga, sa Viktor körde oss till Terramall, ett shoppingcenter, i Tre Rios där vi gick pa Spoon, en sandwichkedja, och at. Jag tog en baguette med tomat, mozzarellaost och färsk basilika. Behöver jag säga att det var gott? Jättegott till och med!

Vi gick runt och tittade en stund i skyltfönstren, sen blev vi sugna pa glass (tyvärr) och vi akte till Häagen-Dazs. Där fanns det valmöjligheter om man säger sa... Jag tog en vaffla med en kula choklad och en kula Tiramisú.

A sullade. Jag med. Men A sullade en gang till sa jag vann.



Men hon vann vadet om huruvida Viktor skulle fraga hur lang A är eller inte. En hel dollar fattigare blev jag.

Inga kommentarer: