söndag, januari 12, 2014

12. Hepp! Dagens TV-tips.

TV-tips var det ja.

"Hon kommer att tipsa om Bonde söker fru!" tänker ni nu, eftersom det är allmänt känt att jag och H är (o)legitimerade bondeproffs och träffas varje onsdagkväll under bondesäsongen och bjuder varandra på nåt lättsamt tilltugg.

Men har ni inte redan förstått programmets storhet efter alla dessa säsonger så tänker inte jag strö pärlor för svin, utan väljer en annan serie.

Bones. Dr Brennan skulle jag vilja ha som kompis. Inte för att jag stöter på särskilt många lik, och särskilt inga som måste dissikeras intill minsta partikel för att dödsorsaken ska hittas och gärningsmannen hittas, utan för att hon är så rak. Det beror säkert på nån sorts bokstavsdiagnos, men jag gillar folk som säger vad de tänker istället för att förvänta sig att jag ska gissa. Jag gissar nämligen oftast fel.

Så dagens TV-tips blir Bones (som går på TV3 för tillfället). NCIS är också bra. Och bara för att byta genre helt plötsligt så är Downton Abbey också en himla bra serie...

2 kommentarer:

Spader Madame sa...

Håller med om alla, även om jag bara följer Downtown! Och vad gäller Bönderna så hade det varit pärlor för svin...

Tess sa...

Tja, alla kan ju inte ha lika bra smak som mig... ;-)