måndag, januari 27, 2014

Gränsfall.

Eftermiddagens träningspass var upplagt enligt följande:

Vi skulle, två och två, på 20 minuter, göra

  • 100 thrusters med 20 kg på stången
  • 100 push-pressar med 20 kg på stången
  • 100 frontsquats med 20 kg på stången
  • 100 push-ups (på knäna)
  • 100 backsquats (heter det så?) med 20 kg på stången

Vi fick själva fördela antalet av varje övning mellan oss, men vi fick inte gå vidare till nästa övning förrän vi tillsammans hade kommit upp i 100 repetitioner.

Jag har så ont i armarna att ni får googla själva om ni inte vet vad ovanstående är. Det är jävligt jobbigt i alla fall. Så jobbigt att jag höll på att börja gråta efter frontsquatsen, det var hur nära som helst! Knepig känsla.

Och eftersom jag försöker att vara så ärlig som möjligt så ska jag erkänna att mitt lag inte hann den sista övningen. Och det är jag glad för! Med facit i hand så skulle jag ha nöjt mig med 15 kg på stången. Jag är inte lika stark som gubbarna. Faktiskt.

2 kommentarer:

Peace in mind sa...

Ärlighet varar längst, eller så. Tycker iallafall jag.

Peace in mind sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.