tisdag, januari 21, 2014

21. En grej som får mig att vilja vråla HIGH FIVE! i vardagen.

Först tänkte jag skriva "När nån för en gångs skull lyssnar på vad jag säger", men så kom jag på att de lyssnar nästan jämt (och dessutom gör det jag säger!). Utom när det jag säger är dumt. Och det är ju bra.

Men.

Om det inte vore för att min svarta häst är rätt så känslig, så skulle jag gärna vilja vråla HIGH FIVE! varje gång jag rider honom, och flera gånger per pass. Han är så lättväxlad, så framåt, så trevlig, så... underbar, rent ut sagt. Att han kan hoppa och ha sig när han tycker att nåt är otäckt är liksom nåt som bara kommer med paketet, inget att bry sig om. Det hör ihop med alla de positiva egenskaperna, och ingen är perfekt, eller hur?!?

5 kommentarer:

Spader Madame sa...

High five på den också!

Katarina sa...

Lättväxlad?

Jag tror jag skulle behöva en häst med automatlåda om jag skulle komma på att ge mig på att rida en...

Peace in mind sa...

Nu måste jag säga att de där kusarna känns igen. De som liksom trippar på tårna rätt ut i åkern bara för att jag råkat ställa våra soptunnor lite annorlunda.

Bra att du ser det fina och vågar lita på din förmåga. Hästar är inget för mesar direkt...

Miss Upsey Daisy sa...

Det förstår jag verkligen!

Tess sa...

Spader: Kanske till och med HIGH TEN???

Katarina: Lättväxlad är att jämföra med automatlåda i det här fallet! Nästan i alla fall...

Pim: Förändringar är av ondo!

Miss UD: Att vara ett med hästen är obeskrivligt.