fredag, januari 03, 2014

3. En grej jag skulle vilja lära mig.

Jag vill lära mig rida.

Alltså på riktigt. Så där så man bara kan sätta sig på (den helt okända) hästen och man bara känner att om jag sparkar lite med höger fot eller tar lite i vänster tygel så kommer hästen att arbeta helt korrekt.

Men jag får nog nöja mig med att fortsätta rida lektion och ta mina myrsteg mot mina drömmars mål, och istället lära mig nåt enklare.

Spanska till exempel.

Eller möbeltapetsering.

Eller varför inte gå den där utbildningen i Ljusdesign som jag kom in på i höstas men aldrig kunde börja på för att det inte gick att kombinera med livet?

2 kommentarer:

Katarina sa...

Kul att du också hänger på!

Så vad är ljusdesign?

Tess sa...

Det är ett högskoleprogram på högskolan i Jönköping. Man lär sig det mesta om ljus, om hur man kan arbeta med ljus i offentliga miljöer (både inomhus och utomhus) för att påverka folk, hur man genom ljussättning liksom kan bestämma vad man vill att folk ska se och hur man vill att de ska reagera. Jag är (så klart) mest intresserad av utomhusbelysning, t ex gatubelysning och parkbelysning... Googla på Ljusdesign Jönköping!!!