söndag, januari 26, 2014

Helgen från helvetet.

Personligen tycker jag att helgen har varit helt okej, till och med riktigt bra, men för mina katter blev det tydligen en veritabel mardröm.

Deras matte, dvs jag, har nämligen kört de två gamla sofforna till återvinningscentralen och i stället ställt in en ny soffa i vardagsrumsdelen av allrummet.

Jag kunde väl aldrig i min vildaste fantasi kunnat tro att ett möbelbyte skulle kunna vara en sådan skräckupplevelse!?!

Oliver lugnade ner sig "redan" igår kväll (och det är ändå han som har blivit utan soffa nu, de hade mutat in varsin), men Orvar har inte accepterat den nya soffan förrän nu ikväll. Stackaren, han har varit ute mer idag än vad han har varit under hela januari - totalt! Och när jag bar in honom darrade han. Det har han aldrig tidigare gjort...

Nu ligger han i alla fall bredvid mig här i soffan, ihopkurad och sovandes. Det känns bra i ett mattehjärta! Och om en liten strax ska jag borsta tänderna, sen ska han och jag byta soffan mot sängen. Få se om han beter sig normalt i morgon.

Inga kommentarer: