måndag, januari 20, 2014

19. Kolla! Här är ett fynd jag gjorde en gång.

Kolla och kolla... Eftersom fyndet numer mest liknar mattslarvor så blir det inget foto.

Jag hittade nämligen ett favorithästtäcke på en bloppis en gång, för bara 200 kr - inklusive frakt! Det är ett blått Bucas svett-/stalltäcke med specialfoder så att hästarna torkar snabbare på nåt vis. När jag för första gången köpte ett sånt täcke var det också ett fynd, 500 kr, och redan det var halva ordinarie pris, och jag har sen dess ångrat att jag inte köpte fler. Men jag visste ju inte att det var ett så bra täcke.

Täcken håller inte så länge när man har hästar som rullar sig, leker med varandra och kliar sig så det är därför det nu mest liknar mattslarvor, men jag använder dem trots allt, för de är bara bäst på svettiga hästar.

Det händer lite nu och då att jag söker på bloppisar efter ett sånt täcke, men de slutade tillverkas för sisådär 10 år sen, så chansen är ganska så obefintlig...

2 kommentarer:

Spader Madame sa...

Ett fynd är ett fynd!

Tess sa...

Precis så är det.