torsdag, januari 09, 2014

9. En grej jag skulle vilja vänja mig av med.

Jag vet inte om jag egentligen har nåt som jag gör som jag egentligen inte vill göra.

Visst, jag snoozar på morgonen och sen skrotar runt i godan ro så att jag alltid är fem minuter sen till jobbet, men det är ju ingenting jag måste avvänja mig ifrån, det är ju bara att gå upp när klockan ringer och sen rappa på...

Att dricka läsk och äta godis är ju vanebildande, men om jag låter bli att köpa finns det ju inget hemma att äta/dricka, och av ren snålhet så sätter jag mig inte i bilen för att åka till affären en dryg halvmil bort bara för att köpa godis, läsk eller skräpmat. Så det är ju inte heller något problem egentligen.

Det är väl egentligen snarast så att jag skulle behöva vänja mig till en grej, och det är att motionera snabeldraken en gång i veckan (eller åtminstone varannan vecka).

Men jag behöver ju vila ibland också, och det är ju den tiden som minskar i så fall...

Inga kommentarer: