söndag, januari 12, 2014

Bloggträff i Göteborg.

När jag fick inbjudan blev jag först jätteglad. Jag bloggar ju inte så ofta och har väl inga mängder med läsare (vilket inte heller är syftet eller målet med min blogg), så det är ju klart att man blir smickrad när man ser vilka de andra inbjudna är!

Sen kom vankelmodet, sååå typiskt mig. "NejmenintekanväljagochvadskajagpratameddeandraomochintelitarjagpåattbilengårsålångtochkanmanöverhuvudtagetåkakollektivttillGöteborghärifrån???" Och det var väl kollektivåkandet det nästan stupade på när Loppanlej erbjöd en sängplats längs vägen som löste den frågan och dessutom fick vi sällskap till Göteborg nästa morgon. Så då var det bara att blunda och hoppa!

Och så bra det blev sen då!!!

Att träffa dessa genomtrevliga bloggerskor där samtalet hela tiden flöt obehindrat, vi åt gott, skrattade och bara hängde, helt kravlöst.

Alla hade sina egenheter och förutsättningar, och det var inga som helst problem. Vi hade en stor gemensam aktivitet och det var lördagskvällens middag, i övrigt var det helt fria aktiviteter.

Jag hade träffat fem av de andra tidigare, fyra var nya bekantskaper, och det är det som jag tycker är tjusningen med bloggträffarna. Tack vare de nya bekantskaperna blir det, för mig, nya bloggar att följa, och nu när jag har kikat lite på dem så ser jag fram emot det. Det är så fascinerande att folk vill dela med sig av sina liv på det viset, ibland blir det väldigt privat.

Ett stort tack till alla som gjorde helgen så fantastisk!

7 kommentarer:

Spader Madame sa...

Tack själv, Tess! Så roligt när du är med!

Peace in mind sa...

Heeej, vi som tränade i mörker i morse....kände mig väry osocial där jag stod med musik i lurarna på löpbandet. Jaja, iallafall var det så mysigt att få träffa dig. Säger som du; flera nya intressanta bloggar att följa nu!

Tess sa...

Spader: Jag är så glad att du var med trots hostan från helvetet!

Peace: Jag var glad att det var nån mer i lokalen, för liiite spookey kändes det att vara helt ensam i mörkret. Sen tycker inte jag att det funkar så bra att vara social och flåsa som en blåsbälg samtidigt, så det var helt okej för mig att du lyssnade på musik. I själva verket var jag rätt avundsjuk, men jag har inte så mycket "lull lull" (typ spotify) i min jobbmobil så jag fick dagdrömma istället. ;-)

Katarina sa...

Om du ska tacka de som gjorde helgen så fantastisk får du ju tacka dig själv.

Hoppas vi ses snart igen.

Tess sa...

Katarina: Ja, max ett år till nästa bloggträff!?!

Miss Upsey Daisy sa...

Vi kör en träff nästa termin!

Miss Upsey Daisy sa...

Vi kör en träff nästa termin!