måndag, januari 13, 2014

Jamen tack för den!

Efter ett halvt spinningpass och ett halvt corepass så kläcker B den "smarta" idén att vi ska köra en tabata med enbart vanliga knäböj.

Eftersom alla andra i gruppen hakar på måste ju jag också göra det. Man är väl en idiot.

För er som är lyckligt ovetande om vad en tabata är så kan jag berätta att det är 20 sekunder arbete som följs av 10 sekunder vila gånger 8. Sammanlagt 4 minuter alltså. Piece of cake tänker ni nu, erkänn! Knäböj tror jag att typ alla vet vad det är, om inte så får ni googla.

Mina ben känns nu som timmerstockar modell 100-åriga tallar redo för avverkning. Tunga och träiga. Jag undrar om de duger att gå på i morgon? Och på ridlektionen i morgon kväll kommer det också att gå jättebra...

2 kommentarer:

Peace in mind sa...

Tänker def inte plättlätt om dina tabata. Fy fasen kvinna, du blir min idol. Och det bästa med den där timmerstockskänslan hur den sedan övergår i älvlik svävaövermarken-känsla.

Tess sa...

Hmmm, den där svävaövermarken-känslan har jag helt missat... ;-)

Men jag klarade mig från träningsvärk (i benen, måste jag tillägga, core-träningen gick inte obemärkt förbi), förmodligen för att B fortsatte att kläcka "smarta" idéer, för han och jag gick 20 min på löpbandet efteråt...