fredag, januari 03, 2014

2. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att tatuera in ett citat från en låttext i svanken…

Ett citat från en låttext tatuerad i svanken?

De finge nog hellre skjuta mig...

Om jag, mot förmodan, någonsin skulle tatuera mig så skulle den sitta på insidan av vänster handled. Det vet jag. Problemet är att jag inte vet vilket motiv det skulle vara. Jag menar, hur vet man att man inte kommer att tröttna på det???

Men ett citat i svanken var det ja...

Det första som jag kommer att tänka på är Kents "Utan dina andetag", en låt jag aldrig tröttnar på.

under dina ögonlock
fladdrar drömmarna förbi

Men det är ju en ganska lång textrad och gör säkert jätteont, så det är bäst att jag börjar fundera på vad det skulle vara. För vem vet när man blir hotad med pistol? (Och för den som undrar så kan jag meddela att det inte är så trevligt med en AK4 tryckt mot ryggen heller även fast det bara var en övning...)

2 kommentarer:

Spader Madame sa...

Tänkte också på den en stund. Erik spelade på bröllopsfesten. Men ändå. Så inte jag. Och nej, inga tatueringar här heller!

Tess sa...

När vi pratar tatueringar på jobbet brukar en säga att han är TUT.

Tuff Utan Tatuering...

:-D