onsdag, januari 29, 2014

29. Hepp! Dagens middagstips.

Mitt middagstips är att gå hem till föräldrarna när man är hungrig. Det gör jag lördagar och söndagar. (Ja, jag har fyllt 40 år och ja, jag är bortskämd.)

På vardagarna har jag matlåda med mig på jobbet, men eftersom jag inte är så bra på att laga mat så är mina matlådor inte såna man längtar efter.

Men något som jag tycker är himla gott är Succépasta, fast jag brukar byta ut räkosten mot Philadelphiaost (betydligt färre E-nummer) och egenhändigt skalade räkor, och mellangrädden mot "riktig" grädde. Sen brukar jag ha i Abbas musslor och salladskrabba istället för Crabsticks. Och eftersom jag inte har nån fiskbuljong använder jag grönsaksbuljong. Persilja har jag inte heller så den bara utesluter jag. Så man kan göra lite som man vill!

Inga kommentarer: