tisdag, januari 14, 2014

14. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att byta liv med någon i en tv-serie…

Det är inte helt säkert att det skulle krävas pistolhot, det beror alldeles på om det skulle vara för en stund eller för alltid.

Men eftersom rubriken antyder att det skulle krävas pistolhot så antar jag att det handlar om för alltid...

Min första tanke var att välja nån ur serien Bones för då kan jag bli kompis med Dr Brennan, men att dissekera lik är sååå inte min kopp te, så det glömmer vi snabbt.

Nästa uppslag var nån av karaktärerna ur Downton Abbey, t ex Mary eller Anna, men jag skulle nog rätt snabbt få spunk på alla etikettsregler som måste följas hela tiden. Att ha så begränsad frihet att välja själv skulle nog få mig galen till slut.

Jösses, det kan inte vara meningen att allt ska vara så analyserande! Eller?

Okej. Vilka TV-serier gillar jag?

  • Bones - går bort enligt ovan
  • Downton Abbey - går bort enligt ovan
  • NCIS - för många mord och för mycket skjutande för att jag skulle känna mig helt bekväm
  • ER - behövs verkligen en förklaring? Blod, död och lidande...
Åh! Nu vet jag! Mord i paradiset!!! Naturligtvis vill jag inte byta liv med kommissarie Poole, utan med hans medarbetare som är en smart självständig kvinna som vet vad hon vill, och det vore ju trevligt att vara sån i sitt nya liv. De bor på en plats där det aldrig blir en himla massa minusgrader (och värmen kan man hålla i schack med hjälp av ac, det vet ju alla) och hittills har jag inte sett skymten av några otäcka ormar, så såna finns det säkert inte heller där.