lördag, januari 18, 2014

Dagens onödiga.

I morgon ska jag och två av mina hästar åka till grannkommunen och tävla. Det är mest på skoj, mer eller mindre en helt vanligt träning fast istället för en instruktör som talar om för en vad man gör för fel så är det en domare som poängsätter en och så får man reda på felen efteråt. Men det är bra miljöträning för oss alla tre.

I vilket fall har jag kommit så långt i förberedelserna att det är dags för kläderna jag ska rida i.

Jag har ett par snuskigt dyra ridbyxor som jag köpte för ett antal år sen, förmodligen ett tiotal, som jag kallar för mina tävlingsridbyxor. De är i storlek 38. Jag drar inte storlek 38 längre. Dessutom är de nytvättade. Detta innebar att jag ägnade fem minuter liggandes raklång på golvet för att försöka knäppa byxorna. Det gick! Men nu kan jag inte andas istället. Jag har hört att det är bra att kunna andas.

Jag ska ta av mig byxorna nu, ta några djupa andetag och sen leta fram några andra som tillåter mig att andas.

4 kommentarer:

Spader Madame sa...

Låter som en bra plan!

Tess sa...

Det tycker jag med. :-)

Peace in mind sa...

Ja alltså, rida utan andning. Inget vidare. Lycka till!

Tess sa...

När man är nervös andas man dåligt utan "hjälp" av för små ridbyxor...